طرح و توسعه اتصال یکپارچه طرح و توسعه اتصال یکپارچه

معرفی شرکت

شرکت طرح و توسعه اتصال یکپارچه

شرکت طرح و توسعه اتصال یکپارچه (سهامی خاص) مجموعه ای دانش­ بنیان، پژوهش­ محور و تخصصی در زمینه ارائه راهکارهای سازمانی فناوری پیشرفته (high-tech) در بستر فناوری اطلاعات است که در سال 1389با دریافت مجوزهای لازم آغاز به کار کرد.

ماموریت شرکت ارایه امن ترین و بهره ورترین راهکارهای هایتک سازمانی در کشور است.

در همین راستا، پژوهشگران"اتصال" پس از سال­ها تلاش بی­ وقفه و کسب تجارب ارزنده در پروژه­ های عظیم­ ملی و بین ­المللی و با بهره گیری از سابقه 25 ساله مدیران خود و ارائه محصولات و خدمات نوآورانه در کشور که بسیاری از آنها برای نخستین بار در ایران ارایه شده اند در سال 1393 موفق به کسب رتبه سوم پژوهش های کاربردی در معتبرترین جشنواره علمی کشور (جشنواره خوارزمی) شدند.

برخی از افتخارات شرکت اتصال یکپارچه :

-       مالکیت فکری طرح "ارتباطات یکپارچه" در ایران

-       عضویت در شورای عالی انفورماتیك

-       مجری بزرگترین پروژه UC در خاورمیانه

-       برگزیده شانزدهمین دوره جشنواره خوارزمی

-       عضویت در انجمن رمز ایران

-       مجری اولین پروژه یکپارچه سازی مخابراتی در کشور

-       حضور در دومین کنفرانس ملی دفاع سایبری به عنوان یکی از 34 شرکت  برگزیده کشور

-       اخذ استانداردهای بین المللی ISO 9001 : 2008 , ISO 14001 : 2004  

-       عضویت در کنسرسیوم بین المللی ارتباطات راه دور چند رسانه ای

 
توانمندی ها

محصولات و خدمات تخصصی شامل مشاوره، طراحی، استقرار، پشتیبانی، فرهنگ سازی و آموزش در زمینه های ذیل ارایه می شود:
• زیرساخت
• امنیت
• ارزش افزوده

محصولات

شرکت طرح و توسعه اتصال یکپارچه

محصولات

- افتخارات محصول :

- اخذ تاييديه امنیتی محصول از مرکز مدیریت راهبردی افتا

- طرح برگزیده شانزدهمین دوره جشنواره خوارزمی

- دارای تاييديه امنیتی محصول از سازمان فناوری اطلاعات ایران

- دریافت تاييديه فنی محصول از شورای عالی انفورماتیک

- دریافت شناسنامه محصول از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

- دریافت گواهی بلوغ امنیت از مرکز صنایع انفورماتیک

2- مشخصات فنی محصول

ظرفیت تعداد کاربر و تماس

این سیستم توانایی پشتیبانی از تعداد کاربران و همچنین تعداد تماس همزمان در سطوح مختلف را دارد. حداقل تعداد 500 تا 150000 کاربر مطابق بسته خریداری شده توسط مشتری قابل استفاده میباشد.  

دسترسی کاربری

به منظور سهولت کاربران ، دسترسی های کاربری از راه های مختلف امکان پذیر است :

- از طریق سامانه کاربری دسکتاپ که برای تمامی سیستم عامل های مطرح در دسترس میباشد :

WINDOWS, MAC, LINUX

- از طریق سامانه کاربری موبایل/تبلت که برای تمامی سیستم عامل های مطرح در دسترس میباشد :

Android, IOS, Windows

- از طریق وب

- از طریق تجهیزات سخت افزاری :

Video Conference codec – IP phone

معماری سیستم

در طراحی این سیستم از معماری نوین پردازش ابری و کلاینت –سروری استفاده شده است و همچنین معماری های متمرکز و توزیعی به طور کامل پشتیبانی میگردد.

و با توجه به سیاست های سازمان مشتری استقرار سروری به دو صورت ذیل امکان پذیر است :

- Appliance

- Virtual Machine

عملکرد در بستر اینترنت و شبکه ملی اطلاعات

سامانه اتصال بر روی بستر دیتا سازمان مشتری پیاده سازی می گردد و ضمن ارایه انواع سرویس های ارتباطات درون سازمانی بر روی زیرساخت شبکه داخلی سازمان ، امکان ارایه این سرویس ها را بر روی بستر اینترنت بدون نیاز به فناوری های جداگانه ای نظیر VPN و Token و غیره فراهم میاورد.

پدافند غیر عامل

الزامات این حوزه شامل امنیت و پایداری ارتباطات در بالاترین سطح رعایت شده است.

- تمامی ترافیک های media and signaling بین کاربران و سرور ها رمزنگاری میگردد

- معماری های High availability and disaster recovery  به صورت کامل  و در سطوح مختلف پشتیبانی می گردد.

- مکانیزم ها پیشرفته تایید هویت کاربران نظیر

Multi Factor Authentication

مدیریت و کنترل

یکی از مهمترین نیازها در سازمان ها قابلیت های مدیریتی و کنترلی میباشد که تاثیر بسزایی در عملیاتی شدن فناوری در سازمان مشتری دارد. این سیستم در سطوح مختلف قابلیت های ویژه ای نظیر ایجاد سیاست های مکالمات – تعریف مدیران و راهبران سیستم در سطوح مختلف را ارایه مینماید.

کنترل سطوح کاربری

 امکان طراحی جریان ارتباطات بر اساس ساختار سازمانی و همچنین نوع ارتباطات مطابق استاندارد  ISO 15407 میسر میباشد.

تحمل نوسانات شبکه ای

توانایی واکنش پویا به شرایط نوسان های down speeding و up speeding شبکه .

گزارشات

ارایه گزارشات در سطوح مختلف

- گزارشات Call Detail Record

- گزارشات Quality of experience

- گزارشات آنالیز استفاده کاربران

- گزارشات وضعیت کارکرد سرویس

ویدیو کنفرانس (Video Conference)

یکی از کاربردی و محبوبترین امکانات سامانه اتصال قابلیت ایجاد بستر مدرن ویدیو کنفرانس است
- اتاق کنفرانس مجازی : ارائه فضای جلسه شخصی برای افراد در درون سازمان

-سالن مجازی : طراحی شده برای برگزاری کنفرانس بزرگتر به سبک سخنرانی .

-منشی مجازی : خدمات سیستم پیام گویا (IVR)

-طرح بندی : طرح بندی تصاویر شرکت کنندگان در جلسه به صورت های زیر ممکن است:

1, 5, 1+7, 1+21

- به اشتراک گذاری محتوا و پیام در جلسات

- مدیریت کنفرانس :

oقابلیت ایجاد تمایز بین میزبانان و میهمانان در کنفرانس

oقابلیت قفل کردن یک کنفرانس جهت جلوگیری از پیوستن

o شرکت کنندگان بیشتر

o قابلیت تعریف محدودیت در تعداد شرکت کنندگان یک کنفرانس

o امکان محدود کردن پهنای باند استفاده شده توسط هر شرکت کننده

o قابلیت کنترل و مدیریت شرکت کنندگان در جلسه

- امکان برگزاری کنفرانس بصورت در لحظه و یا از قبل برنامه ریزی شده

- وضوح تصویر :

QCIF to 1080p (1920 x 1080)

4:3 and 16:9 aspect ratios

Frame rates up to 30 fps

تعاملات (Collaboration)

قابلیت تسهیل فرآیندهای کار گروهی از طریق :

- ارسال و دریافت فایل و مستندات

- ارسال و دریافت پیام فوری

- به اشتراک گذاری نرم افزار

- به اشتراک گذاری صفحه نمایش

- تخته سفید مجازی

- رای گیری

- پرسش و پاسخ مدیریت شده

VOIP and IM

ارتباطات بین کاربران بیشترین سهم را از ارتباطات درون سازمانی دارد. این راهکار با فراهم آوردن بستر ارتباطات غنی صدا ، تصویر و تعاملات بین کاربران امکانات ذیل را فراهم میاورد :

- ارتباط صدا و تصویر در لحظه به صورت یک به یک و گروهی بین کاربران

- ارسال و دریافت پیام فوری و فایل

- لیست یکپارچه مخاطبین با قابلیت شخصی سازی از طرف هر کاربر نظیر حذف و اضافه مخاطبین و گروهبندی 

- قابلیت جستجو مخاطبین

- نشانگر هوشمند حضور

Enterprise Voice

قابلیت ایجاد ارتباط با خطوط تلفن و ارایه ویژگی های زیر:

- قابلیت های سنتی مرکز تلفن :

Call Park , Call Forwarding , Call Transfer, Call Park, Call Waiting, Conference Call , Call Hold, Follow Me, Boss-secretary functions, Device Inventory and …

- طراحی مدرن  Call routing and Dial plan

- Call admission control

- Media bypass

- Multiple gateway support

- Call management and call handling

پخش زنده (Streaming)

پخش نشست های زنده و رویدادهای سازمانی با ویژگی های زیر :

- Multi-Protocol, Multi-Client Delivery

- Live Streaming from Any Encoder

- Live Streaming from IP Cameras

- Live Adaptive Bitrate Streaming

- Multicast and Unicast Streaming

- Live, Linear, and On-Demand Streaming

- Connection Management

- Dynamic Content Retrieval

- Live Transcoding

ضبط و آرشیو (Recording and Archiving)

ضبط و آرشیو تماس ها و جلسات در دو سطح کاربری و سروری قابل تعریف میباشد. ویژگی ضبط و آرشیو سروری به شرح زیر میباشد :

- ضبط انواع ارتباطات ارایه شده :

صدا ، تصویر ، محتوای جلسات

- متدهای ضبط :

o Full, automatic recording

o Selective recording

o On-demand recording

- قابلیت ذخیره سازی بر روی فضاهای خارجی نظیر SAN

 
مرکز تماس (Contact Center)

قابلیت های مرکز تماس به شرح ذیل هستند:

- ACD with routing across multiple channels (voice, email, web chat, SMS and fax)

- Call recording / quality management

- Multi-channel (inbound and outbound)

- Scripting tool and call guide

- Callback management

- Predictive dialer with list and campaign management

- Inbound / outbound blending of agents

- Callback manager

- Integrated web-based agent desktop

- Advanced call queuing

- Automated call distribution

- IVR & auto attendant

- Support for remote agents

- Agent, workgroup, queue and call statistics

جزییات فنی

- Bandwidth

Connections from 8 kbps per participant (G.729, audio-only), up to 6Mbps per participant (will vary depending on the deployment environment, video resolutions, etc.).

- Supported protocols :

H.323, SIP, WebRTC, RTMP

- Audio codecs :

G.711 (a/µ), G.719, G.722, G.722.1, G.722.1

Siren7™, Siren14™, G.729, G.729A, G.729B, Opus, SILK, MPEG-4 AAC-LD, SPEXX, AAC-LC

- Video codecs:

H.261, H.263, H.263++, H.264, H.264 SVC, VP8, Flash video, RTVideo

- Content sharing:

H.239, BFCP, RDP, VP8, JPG web

- Streaming Delivery:

Adobe Flash® RTMP (RTMPE, RTMPT, RTMPTE, RTMPS), Adobe Flash HTTP Dynamic Streaming (HDS), Streaming Delivery, Apple® HTTP Live Streaming (HLS), MPEG-DASH, Microsoft® Smooth Streaming

RTSP/RTP, MPEG2 Transport Protocol (MPEG-TS)

- Supported storage codecs and file formats

Voice: (8 bit PCM in WAV, 16 bit PCM in WAV, Microsoft ADPCM in WAV, G.711 uLaw in WAV, G.711 A-Law in WAV, Microsoft GSM-Fullrate (LPC-RPE) in WAV, Speex, (CELP) in Ogg, Speex (CELP) in Ogg with Voice Activity Detection

Video and Telepresence:

VMF Windows Media Video with various bandwidth and resolution option

گواهینامه ها